Brigada

Brigada - Editorial

Για ακόμα μια φορά, η κρίση του καπιταλισμού ψάχνει να φτιάξει καταστάσεις για την αποσυμπίεση της, κι όπως πάντα, έτσι κι τώρα, διαλέγει το εργαλείο του πολέμου.

Οι δηλώσεις Τραμπ για την αναγνώριση της Ιερουσαλήμ ως πρωτεύουσα του Ισραήλ και τη μεταφορά της Αμερικάνικης πρεσβείας από το Τελ Αβίβ στην Ιερουσαλήμ, όπως ήταν φυσικό, βρήκαν την αντίδραση των Παλαιστινίων, με τις περισσότερες οργανώσεις αντίστασης να κηρύσσουν και να στηρίζουν μια νέα Ιντιφάντα, που βρίσκεται εν εξελίξει, και ήδη μετρά νεκρούς και εκατοντάδες τραυματίες από τις στρατιωτικές δυνάμεις του Ισραήλ, που ποτέ δεν σταματήσανε τις επιθέσεις στο λαό της Παλαιστίνης.

Οι πρώτες δηλώσεις του Μαχμούντ Αμπάς, προέδρου της Παλαιστινιακής αρχής, ήταν σαφείς: "Η Ιερουσαλήμ είναι η αιώνια πρωτεύουσα του κράτους της Παλαιστίνης", ενώ ο ηγέτης της Χαμάς Σαλάχ Μπαρνταουίλ δήλωσε: "Είτε θα παραμείνουμε είτε θα εξαφανιστούμε. Ο Τραμπ ή όποιος πιστεύει ότι ο λαός μας, το έθνος μας και η αντίστασή μας δεν είναι ικανά να απαντήσουν τότε κάνει λάθος."

Οι Παλαιστίνιοι φαίνονται αποφασισμένοι να μπει ένα τέλος στον αποικισμό του Ισραήλ. Είναι προφανές πως τόσο ο Τραμπ, όσο και οι υπόλοιπες ισχυρές δυνάμεις, γνωρίζανε πως θα υπάρξουν αυτής της έντασης αντιδράσεις. Η Ε.Ε. μέχρι στιγμής, διαφωνεί με τις δηλώσεις και οι επίσημες αναφορές δείχνουν στο ότι δε θα συμμετέχει σε εισβολές των ΗΠΑ στη Μέση Ανατολή.

Έτσι οι δύο μεγαλύτερες πολεμικές βιομηχανίες (ΗΠΑ- Ισραήλ) συμπράττουν και πάλι, αιματοκυλώντας τη Μέση Ανατολή, για να μπορέσει να υπάρχει τόσο ο απαραίτητος "εξωτερικός εχθρός" που διασφαλίζει το πατριωτικό αίσθημα εντός της χώρας, όσο και η αποσυμφόρηση κεφαλαίου που είναι το βασικό στοιχείο των ιμπεριαλιστικών βλέψεων, κάθε λογής.

Πέραν όμως της πρακτικής των ισχυρών δυνάμεων, δε πρόκειται για μια υπόθεση που μας αφορά μόνο και μόνο για λόγους διεθνιστικής αλληλεγγύης. Πριν μόλις μία εβδομάδα, το Ελληνικό Κοινοβούλιο ενέκρινε πώληση βλημάτων στη Σαουδική Αραβία που θα χρησιμοποιηθούν κατά αμάχων στην Υεμένη, απόφαση που τελικά αναιρέθηκε κατά την κεκλεισμένη των θυρών συνεδρίαση της Επιτροπής Εξοπλισμών, με το ΣΥΡΙΖΑ να ισχυρίζεται πως δεν υπήρχε ποτέ τέτοια συμφωνία με τη Σαουδική Αραβία και ότι πάει κόντρα στις αποφάσεις για εμπάργκο της χώρας από την ΕΕ. Τα χειρότερα προσχήματα πάνω σε ανθρώπινες ζωές.

Οι δε δηλώσεις των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, όπως ο Νίκος Φίλης και του Κώστα Ζαχαριάδη, τις μέρες της συζήτησης στη Βουλή, δε προσπάθησαν και πολύ στο να δείξουν μια υποτυπώδη αξιοπρέπεια ως προς το τι διακυβεύονταν:
Ν. Φίλης: "Δε θα ψηφίσω την έγκριση, αν και, αν ήμουν στην Επιτροπή θα την ψήφιζα."
Κ. Ζαχαριάδης: "Ξέρουμε ότι η αγοροπωλησία όπλων πάντα στοχεύει ανθρώπινες ζωές, αλλά η ευθύνη γι' αυτό δε βρίσκεται στη χώρα που τα πουλάει αλλά στη χώρα που τα χρησιμοποιεί."

Μπορεί, λοιπόν, ο ΣΥΡΙΖΑ να καταδικάζει τις δηλώσεις Τραμπ "υπερασπίζοντας", το κράτος της Παλαιστίνης, αν και επί του πρακτέου θέλει το Ισραήλ ως κύριο οικονομικό συνεργάτη, κυρίως σε θέματα ενέργειας, καθώς και σε μια σειρά από άλλες οικονομικές δραστηριότητες που εντάσσονται στο πλαίσιο "δορυφοριοποίησης" της Ελλάδας από τα υπόλοιπα ισχυρά κράτη.

Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσει κανείς και την σουλτανική συμπεριφορά που επιδεικνύει ο Ερντογάν, και την αντίθεση του με τις πρακτικές του Ισραήλ (για τους δικούς του λόγους), αλλά και την προσπάθεια του να βάλει και αυτός στο χέρι του, σ' όποιο κομμάτι του Αραβικού κόσμου μπορεί, διαμορφώνεται ένα παζλ με φόντο την ατέρμονη δίψα των ισχυρών για κερδοφορία που βρίσκει στο διάβα της ανθρώπινες ζωές.

Ας μη ξεχνάμε, όμως, πως αυτές οι πρακτικές είναι που γεμίζουν ξεχειλωμένες βάρκες στα νερά του Αιγαίου και τα χιονισμένα κέντρα κράτησης προσφύγων στον Βορρά της χώρας. Η αντίσταση στα πλάνα που θέλουν να μοιράσουν το θάνατο για τις ορέξεις των λίγων αποτελεί τη μόνη λύση.

Να αγωνιστούμε για την ειρήνη και την αξιοπρέπεια κάθε λαού, όπως επιθυμεί να ζει ο ίδιος.

Λευτεριά στην Παλαιστίνη!
Νίκη στην Ιντιφάντα!

Διαβάστε περισσότερα...

 

Στις 26 Οκτωβρίου του 2016, περιχαρής ο Υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Νίκος Κοτζιάς ανακοινώνει από την Άγκυρα, ότι ο Πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν εν τέλει αποδέχεται την πρόσκληση του Έλληνα Προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου και έτσι θα επισκεφτεί την Αθήνα μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου και κατά συνέπεια γίνεται ο πρώτος Τούρκος Πρόεδρος που επισκέπτεται την Αθήνα από το μακρινό 1952, οπότε και την επισκέφτηκε ο Τζελάλ Μπαγιάρ.

Ο Ερντογάν είναι ο ηγέτης που η «Δύση» αγαπάει να μισεί. Από την μία καταδικάζει τα απανωτά πογκρόμ που έχει εξαπολύσει επί δικαίων και αδίκων  έπειτα από το αποτυχημένο πραξικόπημα εναντίον του και από την άλλη συνάπτει συμφωνίες μαζί του, με τις οποίες του «χρυσώνει το χάπι» για να μπορεί να ξεφορτώνεται τους πρόσφυγες.

Ο Τούρκος Πρόεδρος όμως, όντας αρκετά ικανός στο εσωτερικό επικοινωνιακό του παιχνίδι (και όχι μόνο σε αυτό) που έχει αναγάγει τον ισλαμοκεντρικό εθνικισμό σε αγαπημένη του πηγή επιχειρηματολογίας, έσπευσε να δεχτεί την επίσκεψη στην Αθήνα ξέροντας ότι η Αθήνα βρίσκεται στην Ελλάδα, στην οποία Ελλάδα όλως τυχαίως βρίσκεται και η Δυτική Θράκη στην οποία συμπτωματικά ζει και μία Μουσουλμανική μειονότητα, ένα μέρος της οποίας αυτοπροσδιορίζεται ως «τουρκική» και ο ίδιος έχει καλλιεργήσει ουκ ολίγες φορές το προφίλ του «προστάτη» των απανταχού Τούρκων αν όχι των απανταχού Μουσουλμάνων.

Και θα περιμέναμε ότι η ατζέντα της συνομιλίας μίας «αριστερής» κυβέρνησης με τον Πρόεδρο της Τουρκίας, θα περιλάμβανε το θέμα της αμοιβαίας μείωσης των εξοπλιστικών δαπανών των δύο χωρών και σαφώς και το θέμα των διώξεων εναντίον του Κουρδικού στοιχείου, που κατοικεί στα εδάφη της Τουρκίας.

Αλλά ας μην έχουμε αυταπάτες.

Η συζήτηση θα επικεντρωθεί στο πως θα «γλυτώσει» η ΕΕ από τους πρόσφυγες και στο πως πηγαίνουν οι «προοπτικές ένταξης» της Τουρκίας στην ΕΕ (εδώ γελάμε).

Όσον αφορά την συνθήκη της Λωζάνης, αυτή δεν άλλαξε ούτε μετά τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο, ούτε μετά τα Σεπτεμβριανά του ’55 στην Κων/πολη, ούτε καν μετά τον Αττίλα. Πόσω δε μάλλον μετά από απλές δηλώσεις ενός προέδρου που έχει τόσο ψηλά την εθνικιστική ατζέντα.…

Αν και η φιλόϊσλαμική στροφή της πολιτικής του Ερντογάν, που λαμβάνει χώρα τα τελευταία 4 περίπου έτη, με παράλληλη διπλωματική απομόνωση της Τουρκίας από το μπλοκ ΗΠΑ-ΝΑΤΟ (κι εκ του αποτελέσματος και ΕΕ) ίσως μπερδέψει λίγο τα επιτελεία των δύο χωρών, αφού η Τουρκία προσπαθεί χονδροειδέστατα να ισορροπήσει ανάμεσα στο όχημα του ΝΑΤΟ και το άρμα της Ρωσίας και η Ελλάδα δια της ατόπου απαγωγής γίνεται αυτόματα ο σημαντικότερος «δορυφόρος» της αμερικάνικης εξωτερικής πολιτικής στην περιοχή.

Λέτε ο Ερντογάν να «σηκώσει» το θέμα της απαράδεκτης αναγνώρισης της Ιερουσαλήμ από τον Τραμπ ως πρωτεύουσα του κράτους του Ισραήλ; Θεωρητικά, ως επίδοξος «κηδεμόνας» και εκφραστής του Ισλάμ, είναι ο μόνος που θα μπορούσε, αφού για την ελληνική κυβέρνηση δεν τρέφουμε καμία ελπίδα πια, για την υπεράσπιση του Παλαιστινιακού λαού.

Η θεωρία φυσικά απέχει πολύ από τις πράξεις των κάθε λογής «σουλτάνων» αυτής της πλάσης. Και μπορεί ο Ερντογάν να έχει ασπαστεί όλες τις αξίες του Μουσουλμανισμού και την κοινωνική τους αντανάκλαση μα δεν είναι προστάτης όλων των Μουσουλμάνων. Πρεσβεύει τους Μουσουλμάνους που έχουν πολύ συγκεκριμένη αντίληψη περί Ισλάμ και που η «κοσμικότητα» είναι μία λέξη τόσο αποκρουστική, όσο αποκρουστική φτάνει στα αυτιά τους η φράση «δικαιώματα των Κούρδων» ή η φράση «ανεξάρτητο Κουρδιστάν».

Και λέγοντας για Κουρδιστάν, εμείς ξέρουμε πως όταν πας «μουσαφίρης» (τούρκικη η λέξη) σε ένα ξένο σπίτι και ειδικά μετά από…65 χρόνια, δεν πας με άδεια χέρια. Όλο και κάτι κουβαλάς για «πεσκέσι» (κι άλλη τούρκικη λέξη) στους νοικοκυραίους.  Δεν ξέρουμε αν ο Ερντογάν φέρνει κάποιο δώρο στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ή τον Πρωθυπουργό μας, μα η Ελλάδα στάθηκε «γενναιόδωρη» και η «ένδοξη» αντιτρομοκρατική υπηρεσία μας, συνέλαβε 9 Κούρδους φερόμενους ως αγωνιστές του PKK, των οποίων μάλιστα τα πρόσωπα δημοσιεύτηκαν κι έδειχναν και φανερά σημάδια κακοποίησης.

Καλύτερα να του χαρίζαμε ένα ταψί «μπακλαβά».

 

Διαβάστε περισσότερα...

Έχετε ένα μικρό εμπορικό κατάστημα κάπου ανάμεσα στα όρια του Δήμου Αθήνας και των Βορείων Προαστίων - Περισσός, Νέα Ιωνία, Νέα Φιλαδέλφεια - κοντά δηλαδή ταυτόχρονα στις πυκνοκατοικημένες γειτονιές των Πατησίων και της Κυψέλης και στα καλύτερα εισοδήματα του Λεκανοπεδίου. Έρχεται η "Black Friday", ημέρα - ορόσημο για την υπερκαταναλωτική κουλτούρα του δυτικού κόσμου, που, από πέρυσι, εισήχθη και στη χώρα μας, πάντα με το επιχείρημα της αύξησης της εγχώριας κατανάλωσης και του εγχώριου εμπορίου.

Μόνο που... σε τι να κάνετε έκπτωση; Πόσο πια να το δώσετε το αναθεματισμένο το πουλόβερ ή την τοστιέρα; Αφού η φορολογία σας «σφάζει στο γόνατο», οι εισφορές το ίδιο και αυτά τα παλιο-mall που έχουν ανοίξει την τελευταία δεκαετία, έχουν «στεγνώσει» την αγορά. Άντε το πολύ - πολύ να «πειράξετε» καμιά ταμπέλα και να παρουσιάσετε ως προσφορά αυτό που χτες δίνατε κανονικά. Αν είστε τέτοιοι, τότε η "Black Friday" σας αφορά - μια ημέρα - κοροϊδία ταιριάζει σε ανθρώπους που θέλουν να κοροϊδεύουν. Αν, όμως, προσπαθείτε να βγάλετε απλώς το ψωμί σας, τότε η "Black Friday" δεν είναι για εσάς.

Μιλώντας για... παλιο-mall, είστε εργαζόμενοι σε κάποιο από αυτά. Ξυπνάτε νωρίς το πρωί για να πάτε στη δουλειά, λογικά βλαστημάτε ότι μπορείτε μέχρι να φτάσετε στη στάση του ΗΣΑΠ. Δεν ξέρετε τι είναι χειρότερο: οι πελάτες που θα έρθουν και, ενώ δεν έχουν κι αυτοί στον ήλιο μοίρα, θα «ψειρίσουν τη μαϊμού» στο πουλόβερ που έχει 30% έκπτωση (δηλαδή 15 ευρώ) και θα έχουν και παράλογες απαιτήσεις ή αυτοί που, τέλος πάντων, είναι πιο άνετοι οικονομικά και θα έρθουν με ύφος «χίλιων καρδιναλίων», λες και μαζί με το πουλόβερ, αγοράζουν και εσάς τους ίδιους. Δεν υπάρχει ούτε ένας εργαζόμενος, ούτε μια εργαζόμενη που κάθε τέτοια Παρασκευή να μην διακατέχεται από τρόμο και αποστροφή.

Αν είστε κάποιοι από αυτούς ή κάποιες από αυτές, τότε η "Black Friday" δεν είναι για εσάς.

Μιλώντας για... πελάτες, ας υποθέσουμε ότι είστε οι ίδιοι. Εν δυνάμει, τουλάχιστον. Είναι δύσκολο να δουλεύεις 9, 10, 11 ώρες, να επιστρέφεις στο σπίτι δηλαδή 6,7,8 ή και 9 το βράδυ και μετά να βγεις σεργιάνι στα μαγαζιά για να απολαύσεις τα αγαθά που (καθόλου) «απλόχερα προσφέρει ο καπιταλισμός». Που χρόνος και διάθεση; Ποια τόνωση του εμπορίου και κουραφέξαλα; Εδώ χτες σας φώναζε μέχρι να πέσει λιπόθυμος ο προϊστάμενος, το μόνο που σκέφτεστε είναι να έρθει το Σαββατοκύριακο, για να ξεβουλώσουν τα αυτιά σας, να ξεκουραστείτε λίγο και να έχετε λίγο χρόνο με τον άνθρωπο που σας δίνει καθημερινά τον ώμο για να κλάψετε για να κάνετε και κάτι άλλο, της προκοπής. Και μάλλον λέτε και πάλι καλά που δεν δουλεύετε στο εμπόριο, ώστε να υποδέχεστε τα στίφη του παραλογισμού κάθε "Black Friday", να δουλεύτε τα περισσότερα "Saturday" και που και που, να έχετε κλειστή και μια "Sunday"... έτσι, για να «τονωθεί το εμπόριο».

Ούτε για εσάς είναι η "Black Friday" δηλαδή. Πάμε παρακάτω.

Φυσικά, μπορεί να είστε ελεύθεροι επαγγελματίες: δικηγόροι, μηχανικοί, λογιστές, ασφαλιστές κτλ. Εσείς φτιάχνετε το πρόγραμμα σας και τα ωράρια σας, άρα έχετε χρόνο για ψώνια. Ή τέλος πάντων, έχετε χρόνο όσοι δεν δουλεύτε σε γραφεία (δικηγορικά, τεχνικά, λογιστικά) 9 με 9, σωστά; Συγγνώμη, αλλά δεν είστε καθόλου προσεκτικοί. ΟΑΕΕ, ΤΣΜΕΔΕ, εφορία, τέλος επιτηδεύματος - μάλλον περισσότερο στο μυαλό σας έχετε πως θα επιβιώσετε μέσα στον ανταγωνισμό (ενώ βρίζετε την εισφοροκλοπή και φοροκλοπή του κράτους), παρά να κάνετε ψώνια.

Έτσι, όπως δείχνουν τα πράγματα, μάλλον οι περισσότεροι από εσάς μπορείτε να βρείτε χρόνο, αλλά θα τον κάνετε κάτι με μισή καρδιά.

Α και ας μην ξεχνάμε τους πρωταθλητές του ελεύθερου χρόνου, τους άνεργους και άνεργες. Δεν υπήρχε περίπτωση να σας ξεχάσει κανένας (πλην των κυβερνήσεων των τελευταίων δεκαετιών), εξάλλου ένας στους δύο νέους είναι άνεργος ή επισφαλώς εργαζόμενος - για τις νέες είναι ακόμα χειρότερα τα δεδομένα. Τι να πούμε εδώ; Συγκεντρωθείτε πως θα κάνετε ότι καλύτερο μπορείτε με το χρόνο σας μέχρι να βρείτε εργασία, να θυμάστε ότι όλοι και όλες ήμασταν/είμαστε/θα είμαστε στη θέση σας και ότι δεν είναι το φταίξιμο δικό σας και το κυριότερο, κλείστε την τηλεόραση, ώστε να μην ακούτε χαρούμενους εκφωνητές ειδήσεων ή διαφημίσεων, για να μην νιώθετε ότι δεν ανήκετε σε αυτόν τον κόσμο. Εσείς είστε εμείς και εμείς εσείς. Αυτοί που ακούτε δεν είναι κανένας.

Και η "Black Friday" δεν είναι για εσάς.

Και τελικά, για ποιον είναι η "Black Friday";

Ας σβήσουμε ότι είπαμε πιο πάνω διότι τελικά για όλους τους παραπάνω, όλους εμάς είναι η "Black Friday". Για όλους εμάς, που σήμερα θα είμαστε όλο και πιο πολλοί και πολλές από την πλευρά αυτών που δεν μπορούν ή δεν θέλουν να την αξιοποιήσουν. Είναι ημέρα που δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ, ώστε να θυμόμαστε πως όλα αυτά τα ωραία και φιλελεύθερα περί «απελευθέρωσης της αγοράς», «τόνωσης της ζήτησης και της κατανάλωσης», πατούν πάνω στη συστηματική δυστυχία, υπομονή και κόπο εκατομμυρίων ανθρώπων στην «αποδώ» μεριά. Να θυμόμαστε ότι η "Black Friday" είναι η κατάλληλη μέρα για να γιορτάσει ένα ολόκληρο σύστημα που εκμεταλλεύεται, ξεζουμίζει και αποκλείει τους ανθρώπους το θρίαμβο του πάνω σε αυτούς όλο το χρόνο.

Και αν τύχει κάποιοι και κάποιες, σε πείσμα όλων αυτών που είπαμε, να είναι ακόμα σε άρνηση και πάνε να ψωνίσουν , τι να πούμε, καλή επιτυχία, αλλά μια συμβουλή πρώτα, παιδιά: αυξάνονται τα τέλη κυκλοφορίας, η δόση του φόρου εισοδήματος καταβάλλεται μέσα στην επόμενη εβδομάδα και από το 2018 ξεκινάει νέα «φοροκαταιγίδα». Ακόμα κι αν έτυχε να σας προσφέρει επιστρέψει η κυβέρνηση το κοινωνικό μέρισμα που είχε κλέψει με διάφορους τρόπους μέσα στο έτος από εσάς και τις οικογένειες σας, καλύτερα να το ξανασκεφτείτε. Και καθώς θα το ξανασκέφτεστε, αφήστε και λίγο χώρο στη σκέψη σας για όλους τους παραπάνω, που σήμερα θα περάσουν πολύ πολύ άσχημα. Διότι πριν από τις τιμές - «προνόμιο» υπάρχει και η ζωή με δικαιώματα.

Πάντως, μην φοβάστε. Για κάποιους, η "Black Friday" είναι η μέρα που και η πίτα μένει άθικτη και ο σκύλος χορταίνει. Παράδειγμα η ανεκδιήγητη συλλογικότητα "ReWorkers": και ενάντια στην θεσμοθέτηση της "Black Friday" είναι και στο κόμμα που κυβερνάει ανήκουν τα μέλη της. Τώρα ενάντια σε ποιον διαδηλώνουν και από ποιον απαιτούν τι, θα σας γελάσουμε, αλλά εντάξει, ως γνωστόν, κάθε θέατρο του παραλόγου θέλει και τον θίασο του.

Black Friday, λοιπόν.

Όντως «μαύρη». Μαύρη κι άραχνη, μαύρη σαν καλιακούδα.

Διαβάστε περισσότερα...

Σελίδα 1 από 80